let's go

godmorgon. jag är hungrig och kommer inte få äta på väldigt många timmar till. det är inte så kul när man är simmare och van vid massa mat. nåja, jag överlever antagligen ändå. funderar på att kolla ett avsnitt av chuck så jag slutar tänka på mat. får nog bli så.
 
för 5 år sedan spelade jag en fotbollsmatch och plötsligt small det till i knät (antagligen när jag gjorde en snabb vändning så det blev en vridning av knät.. har dock inget minne av det) så varje steg jag tog efter det knäckte det i knät. dagen efter var knät uppsvullet och stelt. liten och dum som jag var tyckte jag det mest var coolt, inga tankar på att det kunde vara en skada som inte läker ihop av sig självt. sen efter några veckor gick svullnaden ner och knät blev ganska bra. Dock svullnade det upp varje gång jag idrottade. såhär såg mitt knä ut på en fotbollscup nästan ett halvår efter jag skadat det;
när jag väl bestämde mig för att kolla upp knät så visade röntgen igenting och då trodde man det var något med minisken, (det syns inte på röntgen) så de ville göra titthåloperation. När jag väl fick operation ca 2 år efter jag skadat det så hade jag inte så mycket problem med knät längre och simningen började gå bra just då, så jag struntade i att operera. Kände av knät lite då och då efter det, men inget som var jättepåverkade eftersom jag inte spelade fotboll längre och det bara var bröstsim jag inte kunde simma (vilket inte gjorde mig så mycket, haha). Men i vintras så svullnade de upp rejält igen (som bilden ungefär) och blev stelt. så sökte för det igen och de skickade mig direkt till ortopeden. så nu får vi väl hoppas att de hittar felet sen.
 
gud vad mycket text, stackars alla mina få trogna läsare om ni läste allt. fast iof får ni skylla er själva.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0