hemma från linköping & sm

jaha, då var man hemma igen då! känns väl skönt, men veckan har varit grymt bra :D
hade tänkt försöka sammafatta dagarnas händelser lite nu, bilder kommer senare i veckan när jag fått dem :)

tisdag: Vi åkte upp till linköping vid 2 någon gång för att simma in och känna på bassängen. mycket fin anlägging måste jag säga, bra utrymme och den klorerade sjön brevid. Dagsens händelse stod mattias för,haha!  Det var så här att jag och carro åkt bil upp och de andra åkte mattias minibuss lite senare, så det var bara jag och carro som visste vart hotellet låg när vi skulle gå dit efter vi hade ätit. (eftersom de andra åkt direkt till insimmet). Eftersom vi var 9 stycken och det bara får plats 7 i illerns (mattias smeknamn) minibuss så gick jag och tamas till hotellet och de andra åkte bussen.. sen kommer vi till det roliga.. illern var rätt stressad för det hade åkt fel, så missade han ett stoppljus och körde mot rött, vilket ledde till att han var väldigt nära att köra på en människa. Den människan blev jättearg och "pekade finger" mot minibussen. Det bästa var att den människan var Hans Chrunak, den förra förbundskaptenen för simning, HAHAHA! 

onsdag: Idag på försökspasset var det  bland annat 4x100fr för oss tjejer som gällde, vilket också enligt tamas var det viktigaste loppet för honom! Som tur var blev han nöjd, för vi simmade grymt bra! vi tog västsvenska juniorrekordet och gick till final med 6 tid - 3.58.50 (sm gäller ju för alla åldrar, och i vårat lag är vi födda 92,93,94 & 95 = att vi har klart yngsta laget, eftersom vi har 3 år som juniorer kvar) Jag simmade på 59.28 i försöken vilket var pers med ca 2 sekunde:r) I pausen tog vi det lugnt och kollade på tv i vårat varma sköna hotell rum (skitvarmt och vårat fönster gick öppna typ 1 dm). Sen va det dags för finalerna, vilket gick ännu bättre då vi sänkte oss till 3.57.38 och slutade som 6 lag :)

torsdag: Inte så mycket minnen fårn den här dagen, men i pausen drog jag och Carro ner till badet och badade, tog kort och hade det gött i det SJUKT varma vädret. Kikade även finalerna (såklart) där Gabriel vann junoirklassen på 1500 och illern blev 3 på 50 fr, grattis!  rätt starkt av våran lilla klubb:)

fredag: Liknande dag som torsdagen, med försök, bad  och slappande framför tv:n i pausen och finaler på kvällen. en skön sak tamas gjorde idag var att när vi kom tillbaka till hotellet så skulle vi gå till rummen. Han bodde på 1 våning och vi på 5 tror jag och vi bodde i olika ändar av hotellet med. Så gick han med oss till hissen och ställde sig där.. sen efter ett tag "vafan gör jag här?" haha!

lördag: idag simmade vi 4x200 laget och det gick väl ganska bra. Jag gjorde 2.14 vilket var ganska stort pers, så är nöjd.
På kvällen efter finalerna gick vi ut och åt glass allihop eftersom tamas fyllde år. trevligt :)

söndag: 4x100 medleylag som gällde,inte det vi är bäst på precis. men gick rätt bra ändå. Jag simmade ryggsimmet och gjorde 1.12.07 vilket var pers :)  Fast va nära på att klanta till det rejält.. när jag skulle hoppa i så tänkte jag inte på att det fanns en kant som gjorde det grundare och så skulle jag bromsa upp farten, så jag tog upp fötterna (alltså så att knäna var längst ner) och slog i ena knät rätt i kanten, som tur var träffade det inte så hårt.. så det blir väl bara ett snyggt blåmärke! aja, efter passet var det dags att åka hem.

Det har varit en grym vecka, skit kul har det varit verkligen. Finalerna, mellan passen, kvällarna, folket o.s.v 
nu gäller det att ladda om inför ungdoms-sm innan det blir lite välbehövligt sommarlov!

Kommentarer
Postat av: din idol! (h)

tack lidl! :D

2009-07-08 @ 15:12:38
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/
Postat av: lykke

loppan fyller faktiskt år idag det borde du skriva upp!

hahahaha :D

2009-07-08 @ 20:17:25
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0