just thinking a little

när man ligger och simmar någon tråkig f2 serie så börjar man jämt tänka på annat och något jag tänkt på mycket är hur stor skillnad det är på att "vara sjuk" inom en individuell och en lagsport. Jag spelade ju fotboll i 9 år och var man lite småförkyld så skippade man ofta fotbollsträningen, fast man var nästan alltid där och kollade istället (smart när man inte mår bra att stå ute i 1,5 h och frysa liksom). I simningen så måste man ha ordentligt ont i halsen eller feber för att strunta i träningen - inte alla såklart, men generellt sett. av någon konstig anledning får man så dåligt samvete om man missar ett simpass för att man är lite småsjuk plus att man tappar otroligt mycket av att missa bara ett par träningar, så därför tränar man ändå (på flera ställen i usa så får man endast stå över träningen om man har "bevisat" att man har feber, så vi har det ju rätt chill i sverige ändå).

att missa en veckas fotbollsträning för att man är lite halvsjuk märks inte så mycket när man börjar träna igen, men missar man en veckas simning för att man är sjuk känns det som man varit borta ett halvår eller något. rätt knepigt engentligen. men därför blir det att man tränar även om man inte mår 100 eller är så sjukt trött och har ont i kroppen så att man vill lägga sig i sängen och vakna om en vecka - för kan man inte pressa sig själv lite kommer man aldrig bli bättre. ibland går träningen skit, man orkar inget och presterar verkligen värdelöst. MEN man tar sig igenom passet ändå, hur trött man än är och hur dåligt man än simmar så ger man inte upp för även om det går värdelöst just den dagen så kommer det göra att man presterar när det verkligen gäller. 
Det som är bra i fotbollen är att andra kan stötta upp om man har en dålig dag och se till att laget presterar bra, men i simningen får man faktiskt ta helt eget ansvar om man vill utvecklas.

vet inte riktigt varför jag skrev det här egentligen, men hade inget bättre för mig. en sak är iallafall säker, när jag trappar ner på simningen och om mitt knä någon gång blir bra så ska jag börja spela fotboll igen för jag saknar det grymt mycket vissa stunder, speciellt på sommaren.





Kommentarer
Postat av: Linn Ejerblom

Jaa börja hos oss igen carro !!!! :D

2012-04-26 @ 16:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0