budapest

stensov 4 timmar förut, vaknade vid 4 och tvingade mig själv att gå upp. kan inte säga att jag mår bättre direkt heller, skit. har packat upp och grejat lite. eftersom jag inte orkar göra något vettigt idag ändå så tänkte jag att jag kunde berätta lite om de senaste dagarna.

tisdag; åkte från skövde 04.45 och med tamas standardskiva i bilen blev vi pigga snabbt. sov hela flygresan och landade i ungern vid 10.30. Åkte till West end (ett megastort shoppingcenter) och åt lunch innan vi gick till hotellet och simmade ett pass. på kvällen åkte vi till tamas en sväng och gick sedan till en restaugrang och åt schnitzel som var enorm. de var lika stora som pizzor!

onsdag; började dagen med en träning vid 07 och frukost efter det. (hotellet vi bor på har en utomhus 50a och 25a som man tränar gratis i). fint väder, så la oss ute i solen och njöt. Tamas kom med jordgubbar, körsbär m.m. som fick bli våran lunch innan vi simmade ett pass till. solade lite till innan vi gjorde oss i ordning och åkte till tamas för att gå ner och äta på troféa. För ca 150 kr får du dricka och äta så mycket du vill, helt okej. promenerade omkring i stan på kvällen. var vid hjältarnas torg, krykan där tamas gifte sig etc.

torsdag; efter morgonträning och frukost åkte vi till margaretaön. En stor simanläggning där bla. EM gick för ett par år sedan. Satte oss i solen och kollade på ungerska juniorlandslaget i vattenpolo innan vi själva tränade igen. tamas kom med sin bror och gjorde oss sällskap med, trevligt. på kvällen var vi hemma hos tamas, beställde hem pizza och tog det lugnt. Sen tog vi en kvälls-sightseeing, åkte och kollade på fina gamla byggnader. Budapest är jättefint, speciellt på kvällarna när allt är upplyst och med alla fina broar över donau.

fredag; idag var det sämre väder, så efter träning och frukost va vi inne i vårat lägenhetsrum och tog det lugnt. efter att ha vilat en stund körde vi andra passet redan vid 12 så var vi klara för dagen sen. efter vi gjort oss i odrning och packat lite åkte vi hem till tamas och lämnde lite saker. Sen åkte vi till West end och shoppade upp våra sista pengar, supernöjd med mina fynd! Sen gick vi på bio, hunger games. åt sen middag innan vi begav oss hem och packade ihop det sista.

har haft det riktigt bra, sköna dagar med goa människor och mycket skratt. har inga bilder att lägga upp för tillfället, men det kommer!


en kvällsbild från i höstas när jag & sofia var där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0